Laže li istraga kada kaže da Hamilton nije kriv?

Istraga o incidentu u Bakuu – Sebastijan Fetel i Luis Hamilton su se u Bakuu blago sudarili, a zatim razmenili par gestikulacionih radnji pre definitivnog bočnog kontakta dva bolida… FIA tvrdi da Mercedesov vozač nije kriv za sve

Skuderija Ferari misli jedno, a Mercedes AMG Petronas nešto drugo. Pitanje za million dolara glasi da li se Luis Hamilton na dozvoljen način ponašao kada je zakucao nogu na pedalu kočnice u trenutcima kada se vozilo bezbednosti nalazilo na stazi u Bakuu? Naravno, da hidraulika “W08” bolida nije čvrsto u kočione čeljusti stegla dsk kočnice, “SF 70 H” bolid Sebastijana Fetela se ne bi zakucao sa zadnje strane u Luisa Hamiltona, FIA ne bi imala šta da istražuje u toku trke, a mi ne bi imali o čemu da raspravljamo…

Vozač Ferarija je ubeđen da je Hamilton na podmukao način testirao kočnice na ulazu u 15. krivinu. FIA s tim u vezi tvrdi da nepogrešiva telemetrijska merenja tokom trke dokazuju da Mercedesov vozač nije učinio ništa mimo dozvoljenih trkačkih radnji. Zbog toga je Sebastijan Fetel odmah kaćnjen da 10 sekundi penalizacije, odnosno boravka u boksu. Presuda je odmah i izvršena, da bi se nakon pregledanja snimaka FIA dodatno okomila na Nemca i odrapila mu još tri boda sa superlicence. Dokazi su bili jači od svega.
“Znamo mi savršeno da lider trke diktira brzinu, ali ne zaboravite da smo mi izlazili iz krivine. On je ubrzavao, a onda je odjednom ukočio. Nisam uspeo da se zaustavim na vreme”, rekao je Fetel, a FIA priča ono što svaki vozač zna! Dužnost svakog vozača je da prilagodi brzinu uslovima saobraćaja, odnosno da drži bezbedno odstojanje naspram vozila koje se kreće ispred. Svaki udarac u ovakvim uslovima tretira se kao greška, odnosno prekršaj vozača pratioca. To je jasno, a koristi se i kao pokrivalica u odluci komisije Svetske automobilističke federacije.

Konačan zaključak je da je FIA argumentovala svoju odluku o kažnjavanju Fetela koji je usput nakon svega u bočnoj liniji poravnao svoj bolid sa Hamiltonovim i naglo smotao upravljač u desnu stranu… O tome ni reči, a sportsko – etički sud o svemu sada će nedvosmisleno uticati ne samo na vozačke, nego i na timske odnose između Skuderije i Mercedesa! Ipak, ostaje još jedno otvoreno poglavlje u klupskim razmericama. Zašto je FIA ćutala nakon duela Valterija Botasa i Kimija Rajkonena nakon starta trke u Azerbedžanu? Da li je i Finac po nekom drugom pravosnažnom rešenju trebalo da odgovara telemetrijski, a pre svega sportski za kontakt sa Skuderijinim vozilom? To je već novo pitanje čiji epilog će doći s vremenom. Jednostavno, ko se kad kome bude postavio na zicer…

(Foto: Action Images)

Izvor Mozzartsport

Započnite diskusiju

Ostavi komentar