Plivanjem do savršene linije i zdravlja!

0
365

PIŠE: ALEKSANDRA STOJANOVIĆ

Plivanje je najzdraviji sport, jer je premala šansa za povređivanjem.

Plivanje treba upražnjavati tokom cele godine, jer je to najbolji način za održavanje kondicije, pravilan ravoj svih mišića, opuštanje posle stresnih situacija i očuvanje zdravlja.

“Plivanje opušta, blagotvorno deluje na psihu, kardio-vaskularni sistem, pluća, razvoj mišićnog i zglobnog aparata, pomaže pri otklanjanju ili ublažavanju deformiteta kičmenog stuba i drugih obolenja… Zato se ova aktivnost preporučuje svima, bez obzira na pol i godine.“

Postoje četiri glavne tehnike plivanja i sve su, po rečima našeg sagovornika podjenako korisne za zdravlje. To su klasično prsno plivanje, prsni kraul, leđni kraul i delfin. Tako, recimo leđna tehnika utiče na pravilan razvoj leđnih mišića, ramena i ruku, a delfin, koji je za mnoge i najteži na grudi, ruke, ali i čitav mišićni sklop. Kada je, pak reč o „vrstama“ plivanja postoje rekreativno, takmičarsko i maratonsko plivanje. Takmičarsko plivanje se obično prekida posle 28 godine, a maratonsko, koje je takođe naporno posle 50 godine života. Zato se rekreativno plivanje, kao najčešći vid bavljenja ovog sporta može „upražnjavati“ u svakom životnom dobu. Inače, idealna temperatura vode za naš organizam prilikom plivanja je 25 – 26 stepeni, a u bazenima namenjenim maloj deci i do 28 stepeni celzijusovih. Sve ispod 22 stepena nije preporučljivo, osim u slučajevima kada je nečiji organizam ( recimo kod ljudi u planinskim krajevima ) od detinjstva navikao na hladniju vodu. Pre bavljenja ovom aktivnošću dobro je obaviti i lekarski pregled, kako bi se utvrdilo imamo li neko obolenje, ali i da bi nam stručnjak, na osnovu opšteg stanja organizma odredio pravu „dozu“ i intenzitet plivanja.

Plivanje se naročito preporučuje u jutarnjim i prepodnevnim časovima, jer je tada najdelotvornije na organizam. Ali ova aktivnost korisna je i u svako drugo doba dana. Plivanje, naročito takmičarsko treba, međutim izbegavati dok od poslednjeg obroka ne prođu dva sata, a leti treba biti oprezan i ne ulaziti u vodu naglo.

U svakom životnom dobu postoje i posebni razlozi zbog kojih se plivanje naročito preporučuje. Tako u detinjstvu i pubertetu ono utiče na pravilan rast i razvoj, kao i na skoliozu, odnosno otklanjanje deformiteta kičmenog stuba. Poslovnim ljudima plivanje se naročito preporučuje kao sredstvo protiv stresa i za održavanje dobre linije, a starijima za kondiciju, kardiovaskularne i bolesti pluća, ali i kao svojevrsan „eliksir“ za produženje mladosti.

Ne oklevajte već pravac na plivanje jer je to najbolji način da održite kondiciju, sačuvate dobru liniju i što je najvažnije – zaštitite svoje zdravlje.“

Iz ličnog iskustva znam koliko plivanje opušta apsolutno svaki mišić na telu… Obožavam da plivam i jako rano sam naučila da plivam, a i trenirala sam plivanje par godina u osnovnoj školi. Plivanje zaista razvija sve mišiće, bez da se oznojite, i pritom ne osećate umor tokom treninga, a nakon treninga spavate kao mala beba. Osetite koji ritam vam odgovara, uspostavite pravilno disanje i uživajte, plivanje je, takođe, dobro i za mršavljenje, a i dobijanje mišića. (Što više mišića, to je manji procenat masti u organizmu i samim tim delujemo mršavije, iako možda vaga to ne pokazuje). Plivanje koriguje držanje tela jer jača mišiće leđa. Ne postoji ništa lepše za videti od pravilnog držanja tela i fit izgleda na nekome. Takođe, preko 60 % našeg organizma čini voda, tako da je to, može se reći i prirodna sredina za nas, a i u vodi ima dosta kiseonika, a svi znamo koliko je kiseonik važan za zdravlje i svež izgled. Plivanje je preporučljivo i trudnicama i starim licima!

“Poboljšava vaš seksualni život. Ne samo što vas rasterećuje pa vam je libido bolji, nego održava vašu kondiciju i izdržljvost na odličnom nivou i povećava vašu pokretljivost. Takođe, smatra se da povećava nivo testosterona i estrogena. Plivanje troši kalorije, pa ćete se sa boljom i vitkom linijom osećati više seksi.

Poboljšava zdravlje pluća. Stručnjaci kažu da je rekreativno plivanje odlično za osobe obolele od astme jer ono zahteva pravilno i duboko disanje. Time se pluća šire, a problemi sa disanjem smanjuju.

Svaka aktivnost koju radite sagoreva kalorije, makar to bila šetnja psa ili sređivanje kuće. Koliko će plivanje da potroši kalorija zavisi od intenziteta pokreta, ali prosek je oko 600 kalorija na sat. Isto toliko u proseku troši i trčanje i vožnja bicikla. Naravno, što veća brzina, bolji rezultati.

Iako plivanje troši kalorije, ispostavilo se da efekti tog trošenja nisu baš brzo vidljivi kao kod drugih aktivnosti. Razlog za to može biti hladnoća vode koja odvodi dobar deo toplote tela, a rezultat toga je pojačan apetit nakon treninga.”

Plivanje, kao vid kardio treninga poboljšava i libido, a u današnje, previše stresno i brzo doba i načina života, to zaista nije mala stvar! Ne razmišljajte o tome kako izgledate u kupaćem i ne izbegavajte odlazak na bazen ili more, jer niste zadovoljni svojim izgledom, već plivajte što više i radite na svom zdravlju pre svega, a ujedno će se i izgled poboljšati!!!

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here